Hälsa & breakdance

Blivit mindre träning det sista med diverse skador och sjukdom.
Höften är bättre, golfarmbågarna bråkar mer än vanligt nu plus plantarfasciepati på vänster efter hopp och jogg ett pass.

Lyfte i söndags iaf, kändes rätt bra trots allt :)

Ryck
75/2 x3

Stöt
85/2+2 x3

Målen framöver är mer hälsa än prestanda, inte skada mig när jag tränar, rehabilitera skador, balans mellan kondition och styrka.

Lärde mig att ”swipe:a” (breakdans) igår av Micke, kan nog köra det som axelrehab :)

Gått från inlägg varje dag till en gång i veckan till nu en gång i månaden, det nästa blir väl årsvis 😉

2 Responses to “Hälsa & breakdance”

  1. Jocke skriver:

    Same procedure as last year? Same procedure as every year!

    Bytt ut fjärilssim mot breakdance? Smart drag – man är inte beroende av vatten när man ska impa.

    • Sam skriver:

      Haha, exakt!
      Problemet är att jag är kass på breakdance, men hyfsad taktkänsla och vågor.
      Sen när jag är 85 år ska jag lära min knyppla för att impa, vänta bara.

      Att ha som mål att inte skada mig är ett steg i rätt riktning med :)
      (Ursäkta sent svar)

Leave a Reply